Cadzand route

Op zondag 18 juni werd er opnieuw verzamelt voor een toeristische uitstap met de Recrea-vrienden ! Deze keer ging het richting Nederlandse kust, Cadzand, voor een rit van ongeveer 40km. Met opnieuw 2 nieuwe leden, Brigitta en Pascal, waren we met z’n 21. Helaas moesten Yvan en Ginette wegens panne aan de wagen forfait geven.

Johan Van Haelst tekende dit keer het parcours uit en onze sponsor Daniel Ydiers wachtte ons op in zijn tweede thuishaven. We werden heel aangenaam ontvangen op het terras van strandpaviljoen DOK 14 waar we weer eens onder een stralende zon, aan de rand van de zee, genoten van een (uitgebreid) aperitief met hapjes.

De lunch, klaargemaakt en geserveerd door David Ydiers, de zoon van Daniel en chef van dienst, smaakte ook voortreffelijk. Al deze culinaire verwennerijen en de gezellige sfeer aan tafel, maakten dat we met een halfuur vertraging onze tocht konden beginnen.

Via de dijken, vanwaar we een schitterend vergezicht langs beide kanten hadden, (in Cadzand is geen hoogbouw), ging het via de knooppunten richting binnenland. We reden letterlijk door postkaartjes, het ene al mooier dan het andere. De sfeer was top, en de zon scheen fel !!!

Tijd voor een stop…Op een heel mooi terras, waar Daniel uiteraard de serveerster kende, genoten we de eerste maal van een frisse pint. Er zouden er toen nog 2 volgen. Bij Marie, een gezellige dame met een bruin café, waar Daniel ook kind aan huis is, en in Retranchement bij de Parlevinker. Gevolg...nog meer sfeer en ambiance. Voor een bepaalde persoon werd het zelfs een calvarietocht waarbij hij tot 3X toe, niet onder zijn kruis, maar onder zijn fiets terecht kwam. Gelukkig zonder veel erg.

Terug in Cadzand aangekomen wierpen we nog een blik op het restaurant van Sergio en namen we afscheid van onze fantastische, lichtjes gehavende, lange vriend, Daniel. Een laatste versnapering in DOK 14 en veel afscheidsknuffels later ging het terug richting huis. Het was een lange dag, het was een hete dag, het was een dag van, letterlijk dan, vallen en opstaan, maar het was eens te meer een dag waar we allemaal heel erg graag zullen op terugblikken.