Drongengoedroute

Zondag 14 april 2019… onze eerste recrea rit van dit seizoen, en al meteen een schot in de roos zowel qua deelnemers als qua parcours. Enkel de weergoden lieten ons een beetje in de steek want 14° is niet bepaald warm om te fietsen ! Maar het bleef droog, en dat is al heel wat.

We vertrokken in ons lokaal bij Christelle in Massemen Plaetse richting provinciaal domein “Het Leen” te Eeklo waar we met een dertigtal leden aanschoven voor een lekkere lunch. Eigenlijk zouden we met 36 zijn, maar enkele leden moesten noodgedwongen forfait geven wegens ziekte. Na de lunch werden de fietsen in gereedheid gebracht, werden de seingevers gebriefd en leerde Kurt ons de verschillende fluitsignalen die zouden worden gegeven bij verschillende eventuele gebeurtenissen tijdens de rit. Om 14u konden we starten voor de 45 km lange Drongengoedroute dwars door het Meetjesland.

Deze route is er wederom één van afwisseling. Mooie plaatjes volgden mekaar op en de sfeer was opperbest, niettegenstaande de dikke jassen ! Na een kleine 20km werd er een eerste keer gestopt in Ursel. In café “De Medard” waar we gezellig binnen kropen voor een lekkere pint of een koffietje en waar we werden ontvangen door een hele gastvrije dame. Enkelen dapperen trotseerden het terras.

Het Canadees oorlogsmuseum in Adegem werd onze tweede stop, en aangezien de zon ondertussen van de partij was, konden we samen op het terras genieten van onze pint. Binnen in de zaal, want er is een grote gelagzaal verbonden aan het museum, werd er flink ge-line-danced, maar niemand van ons voelde zich geroepen ! Met nog een goeie 6km voor de boeg, en onder een late namiddagzon, werd de eerste mooie rit van dit seizoen beeindigd waar ze begon. Het provinciaal domein “Het Leen” te Eeklo.

Op naar de volgende ! En die is er al op 1mei !