Lourdes - Terug thuis

Na de euforie en de Vlaamse Kermis in Lourdes, heeft het leven weer zijn dagelijks ritme terug. Mijn herinneringen aan de trip naar Lourdes zijn nog zeer intens, en ik betrap er me op dat ik dikwijls terugdenk aan sommige gebeurtenissen. Zoals het kleine Bokrijk onderweg, Freddy die meer water over zijn hoofd goot dan hij uitdronk en vooral de gevatte opmerkingen van Ronny. Ik denk ook aan de pijltjes naar het dorpje 'Déviation' die we meer dan eens tegenkwamen...leuk was anders.

Onderweg hebben we vele hellingen 'overleefd', de ene al wat moeilijker dan de andere. Na een tijdje begon je het zowaar gewoon te worden en kwamen er uitspraken zoals : " Heb jij een berg gezien vandaag ? " of " ik wist niet dat Frankrijk zo plat was". We discussieerden wel eens over de te volgen weg, want het ene GPS toestel is het andere niet.

In ieder geval was dit voor mij een fietsavontuur om nooit te vergeten en waar we nog lang over zullen praten. Elke deelnemer had zo zijn eigen motivatie om deze uitdaging aan te gaan en tot een goed einde te brengen. Met behulp van al de anderen is dit ook gelukt ! Bij de eerste woorden "We gaan naar Lourdes", dacht ik "YES, dit heb ik altijd al willen doen" en gezien we er niet jonger op worden, was het 'nu of nooit'. Problemen met mijn knie hebben mijn voorbereiding danig overhoop gehaald maar wonder boven wonder heeft hij goed stand gehouden. Ook de andere fietsers hebben zo hun eigen moeilijkheden gehad.

De banden zijn weer wat meer aangehaald en dat doet deugd! Hierbij wil ik nog eens iedereen bedanken die van dicht of van ver iets met onze onderneming te maken heeft gehad. Ook een speciale pluim voor de volgers. Dankzij het vele werk, steun en aanmoediging van iedereen is het althans voor mij een onvergetelijk succes geworden!