Wetterse Schepen Herman De Wulf rijdt met de fiets naar Rome

Herman De Wulf.jpgWETTEREN - Mens sana in corpore sano, een gezonde geest in een gezond lichaam. Een wijsheid die reeds dateert uit de tijd van de Romeinen. Rome is de vakantiebestemming van schepen Herman De Wulf voor deze zomer. Niets bijzonders zul je zeggen, maar Herman doet het samen met zijn vriendin Mireille met de fiets, een tocht van 24 dagen. Ze vertrekken op zondagochtend 10 juli aan 'het klooster' op het dorp te Massemen en plannen aan te komen in Rome op 2 augustus.

Vijf jaar terug waagde Herman zich al eens aan een fietsavontuur naar Santiago de Compostela in Spanje. Het werd een onvergetelijke ervaring die hij nu, met een andere bestemming en samen met zijn vriendin Mireille, wil herbeleven.

Sinds februari fietsen hij en Mireille bijna elk weekend met de club WTC Lambroek. Fietsen is een hobby waarvoor hij al eens een politieke activiteit in het weekend durf te laten vallen. 'Politiek vergt immers, ook van een lokaal politicus, veel energie en af en toe eens wat afstand nemen van deze dagelijkse bezigheid kan mijn geest alleen maar leegmaken en verruimen voor meer en betere ideeën' zegt Herman.

Ze ondernemen de hele fietsreis van zo'n 2.200 kilometer zonder enige vorm van begeleiding. Overnachten willen ze zoveel mogelijk in hun tent doen, die naast al de andere bagage, ook meegaat op de fiets. De eerste dag gaat tot Bree. Op de tweede dag zoeken ze aansluiting met Reitsma's fietsroute van Amsterdam tot Rome. De GPS-versie van deze route heeft Herman aangepast en op zijn GPS toestel gekopieerd.

Wil je meer weten over hun bagagelijst, de etappes en de ervaringen onderweg, ga dan af en toe eens kijken op de blog van Herman en Mireille, die wordt geregeld aangevuld en u kunt de link vinden via www.hermandewulf.be in de rechterkolom.