Bloesemroute

Op zondag 29 april stond de eerste RECREA uitstap van dit seizoen 2017 van WTC Lambroek op de agenda, en eens te meer waren de weergoden ons goed gezind.
In onze gloednieuwe outfit speciaal voor deze groep van fietsers, waarvoor dank aan de sponsors KIKI-FASHION DAMESMODE, DE WIJNMEESTER HANS FONCK, SCHRIJNWERKERIJ FRANKY DE RICK, BOUW&RENOVATIE FILIP MAES, PLAFONNEERWERKEN DANIEL YDIERS, en DAKWERKEN STROOBANT, vertrokken we rond 10u met 13 leden aan het lokaal richting Gingelom voor een lunch in restaurant De Zesbunder. Daar werden we vervoegd door 2 gelegenheidsfietsers Karine en Philippe uit Schellebelle die via de facebookpagina en onze aantrekkelijke website geïnteresseerd raakten. Zo waren er ineens 2 “Carines De Bruycker” in ons peloton, weliswaar ééntje met een K.

Onder een stralend zonnetje genoten we eerst van een aperitiefje op het schitterend terras van de zaak, en na een lekkere lunch werd rond de klok van half 2 het startschot gegeven van de 46 km lange fietstocht. Het parcours was deze keer geen makkie, en met een stevige wind was het bij wijlen voor sommigen een serieus tandje bijsteken. Maar geen makkie betekent daarom niet, minder mooi !!! Rustige wegen, prachtige vergezichten, mooie en veel fruitbomen maar…. GEEN BLOESEMS ! Reden, warme maand maart direct gevolgd door een aantal dagen vorst.Jammer, maar desalniettemin was het heerlijk fietsen.

Ongeveer halverwege werd er gestopt aan de brouwerij van Kerkom bij St.-Truiden voor een streekbiertje (of 2 of 3) op het grote zonovergoten terras met live muziekband. Van sfeer gesproken !
Een leuke anekdote die toch wel het vermelden waard is, was dat Rita (van Rony) en Carine met een C (van Dirk) besloten hadden om een 10 tal km af te snijden en ons op te wachten aan de brouwerij. Maar de realiteit was toch wel lichtjes anders! Met andere woorden, ze waren er niet, en toen ze eindelijk arriveerden hadden ze zowaar meer kilometers op de teller dan wij. Toen ook zij een pintje hadden genuttigd en het verhaal verteld was, ging de tocht verder over kronkelende, op en neergaande wegen. Op de grote markt van St.-Truiden namen we afscheid van het sympathieke koppel uit Schellebelle aangezien zij daar logeerden.

Rond 18 u waren we terug aan de startplaats. De fietsen werden opgeladen en we vertrokken richting Borlo waar we zouden overnachten in B&B Het Pachthof. Een prachtige locatie met zowaar een oorlogsmuseum, een echte aanrader ! Eenmaal ingecheckt werd het een gezellige ouderwetse WTC-Lambroek-avond zoals we er al veel hebben gekend en er hopelijk nog veel mogen komen.

's Anderendaags besloten we na het ontbijt nog een bezoekje te brengen aan St.-Truiden en rond 15.00u keerden we terug richting Massemen. Bij het afscheidsdrankje werd het toch weer duidelijk dat iedereen geweldig had genoten van zowel het fietsen, de locatie, het gezelschap, maar vooral de kameraadschap. En dat is waar we het voor doen! Toch ?

Graag allemaal tot op onze volgende afspraak! 28 mei voor de molenlandroute in Tielt!