Den 11de van den 11de

Zondag 1O april 2016 stond onze eerste echte toeristische uitstap, op het programma.
Er werd gekozen voor de fietsroute “Den 11de van Den 11de” naar de gelijkaardig één serie met carnavalkeizer Jan Decleir.

Om half 11 werden de troepen verzameld, en nadat alle fietsen op het juiste rek en in de juiste wagen zaten ging het richting Paal (Nederland) waar we net op tijd voor het aperitief aankwamen.
Het zonnetje was van de partij en Paviljoen ’t Schor overtrof onze stoutste verwachtingen. De sfeer op het grote terras, met zicht op het (laag) water, zat er dan ook meteen goed in, en na het aperitief dat ons werd aangeboden door sponsor Daniël, konden we genieten van een heerlijke lunch.
Om 14.30u was het hoog tijd om dan toch te doen waarvoor we gekomen waren. Fietsen!
Enkele dames beslisten om van de streek al stappend te genieten, samen met onze mascotte in de handtas van Jenny!

De route bracht ons langs schitterende plekjes en mooie vergezichten.
In Prosperpolder reden we letterlijk door het decor van de serie en zagen we achtereenvolgens, de kerk, het huis van de dokter, en de boomhut van het varken !
Via de koeltorens belandden we in de spookstraten met leegstaande, verkrotte huizen van Doel die een echte toeristische attractie blijken te zijn gezien het volk dat er rondliep. De actie “Doel 2020" heeft hier precies niet veel invloed.
Enfin, ondertussen werd het stilaan tijd om een stop in te lassen en op het zonnige terras van Brisée” , waar de dames ons opwachtten werd een flinke trappist gedronken en hoorden we via de radio hoe Tom Boonen met een half wiel zijn vijfde baksteen aan zijn neus zag voorbijgaan.
Met nog een goeie 15 km voor de boeg reden we via Emmadorp terug naar onze startplaats.
Dat er onderweg veel werd gelachen hoeft niet gezegd!
De talrijke foto’s leveren het bewijs!

Bij een “laatste” pint werd in ons lokaal dan ook unaniem beslist om de volgende uitstap al vast te leggen.
Deze zal ons weer naar een leuke bestemming voeren, maar het belangrijkste is, dat dit ongetwijfeld weer een dag zal worden van kameraadschap, gezelligheid en fietsen waar de snelheid van ondergeschikt belang zal zijn.
Dus dames!
Graag dan ook iedereen op de fiets!
En ons mascotte.... Die gaat dan in het mandje!!!