Wase kronkels

Maandag 15 augustus 2016

We verzamelen voor de derde keer dit seizoen, in ons lokaal bij Christelle, voor een toeristische uitstap. Andermaal zijn de weergoden ons uitermate goedgezind. Reeds om half elf genieten we al van een stralend zonnetje op het terras met een koffietje en hier en daar al een pintje. We mogen weer 2 nieuwe gastrijders verwelkomen, Dina en Didier, 2 gepassioneerde fietsers met een e-bike. Viviane, de buurvrouw van Carine en Dirk zal de dames vervoegen die opteren voor een gezellig dagje “koffie-of-andere-klets"

Dit keer gaat het richting Waasland. We gaan er de “Wase kronkels” fietsen. Niettegenstaande onze wegen overvol zitten richting kust, gaat het bij ons heel vlot en staan we om 12.00u stipt aan De Boshoeve in Stekene waar we, net zoals vorige edities, eerst genieten van een aperitiefje op een zonovergoten terras, en dan samen lunchen.

Om 14.00u vertrekken de 14 bikers voor een tocht van 50km. De GPS leidt ons langs 2 oude spoortrajecten door het prachtige Wase landschap. Veel groen, weinig of geen gemotoriseerd verkeer en een fantastisch fietsweertje. Na 25km wordt er een eerste keer halt gehouden in “Den Reynaert” te Daknam.
Op een overvol terras geraken we dankzij "garçon Didier” nog redelijk rap aan onze drank. Het langste stuk is nu gereden, want 15km later wordt er opnieuw gestopt. In een gezellig café, want terras weer overvol, kunnen we naast een frisse pint ook nog genieten van de, door boer huppeldepup, zelfverklaarde, beste pruimen van de streek !!!

De laatste 10km zijn voorbij voordat we het weten, en rond 19.00u draaien we de parking van De Boshoeve terug op. We spreken af om toch nog ééntje te gaan drinken bij onze lokaalhoudster. De late avondzon en de gezellige sfeer dragen ertoe bij dat het, hoe zou het anders kunnen, weer meer dan ééntje wordt !

Van een geslaagde editie gesproken !!!