Hopperoute

Zondag 12 juli 2020, eindelijk mochten de fietsen van de Happers & Trappers van stal. Het enthousiasme was groot, evenals het aantal deelnemers. Met een record aantal van 35 vertokken we richting Peizegem voor de Hopperoute, goed voor 48km.

Aperitieven en lunchen deden we op het mooie terras in een stralende zon van Brasserie Buitenhof. En of het er goed was, dat weten ook onze koning en zijn Mathilde. “Die waren er enkele weken voordien” zei de fiere patron.

Om 14u werd het startschot gegeven, maar niet zonder eerst nog een woordje van de voorzitter en een minuut stilte voor Jacques Martin, die er samen met Nadine had moeten bij zijn. Het werd een zeer ingetogen moment voor allen die er waren. De rit werd aangekondigd als vlak, maar niets was minder waar. Er zaten enkele pittige “hellingskes” in en zowaar de Putberg met zijn 7% stijgingspercentage en kasseien. Sommigen kozen voor het alternatief dat langs een fietspad ging maar niet minder steil was. Maar de conditie zat goed, iedereen heeft het vlot verteerd en er kon weer verder gefietst worden langs deze prachtige route tot aan onze eerste stop op het plein van Asse, waar we ook overgingen tot de trekking van de 3 gelukkigen voor de 5 euro.

De tweede helft, die als het ware nog mooier was, met de brouwerij van Palm, de hoppevelden en de Ieirekesroute, een mooi fietspad op een oude treinbedding, werd door iedereen gesmaakt. Voor het welslagen van deze “coronaproof” rit, in 2 groepen waren vooral onze seingevers Ivan, Hans, Guido en Pascal van goudwaarde. Ook de gidsen Herman en Kurt deden hun taak voortreffelijk. Bij aankomst kozen sommigen ervoor om nog eentje te drinken in het Buitenhof, anderen keerden welvoldaan naar huis en nog anderen kozen om nog eentje, of twee, of drie, te gaan drinken bij Christelle.

De volgende H&T, “Rondje Vleteren” wordt ongetwijfeld weer een succes met Johan Van Haelst als gids.

Groetjes en tot de volgende keer,