Op fietsen staat geen leeftijd, ook niet in Schelderust

Op fietsen staat geen leeftijd 1Rotary Wetteren betaalde de aankoop van een nieuwe riksja voor het Woonzorgcentrum Schelderust. Op die manier kunnen nog meer bewoners genieten van een wekelijks fietstochtje.

Op fietsen staat geen leeftijd 2De vraag  kwam van voormalig schepen en sportieveling Herman De Wulf. Samen met fietsclub WTC Lambroek is hij de initiatiefnemer van de wekelijkse fietstochten met twee bejaarden op de riksja. De aankoop van de riksja is intussen twee jaar en vele fietskilometers geleden maar de officiële overhandiging werd telkens door corona uitgesteld. Nu we weer zorgeloos door het leven mogen fietsen, werd het glas geheven na een ritje langs de Schelde, via Schellebelle, het fietspad langs de Huisvenne en de Warande. Twee seingevers van de fietsclub zorgden voor een veilige oversteek van de kruispunten.