WTC Parking met de fiets op bedevaart naar Lourdes

LourdesMASSEMEN - De fietsvrienden van WTC Parking zijn onderweg naar Lourdes. Sommigen onder hen hebben een heel speciale reden.

Vroeger gingen ze geen uitdaging uit de weg, maar de laatste jaren stonden de fietsactiviteiten van Freddy De Geest, Ivan Vernimmen, Geert Hendrikx, Willy Beeckman, Ronny Van den Berghe, Patrick Eloot en Johan Van Haelst op een vrij laag pitje. Maar dit jaar hebben de fietsvrienden de draad weer opgenomen, met een fietsbedevaart naar Lourdes, Frankrijk. Sommigen onder hen om een heel speciale reden.

Aanstoker van het avontuur is Freddy De Geest. ‘In 2009 werd mijn kleinzoon Bas tien weken te vroeg geboren’, zegt de waard van De Parking. ‘Hij zweefde tussen leven en dood in de couveuse, maar heeft gevochten als een leeuw. In 2012 werd mijn kleindochter Renée geboren en werd Bas grote broer. Dat greep me zo aan, dat ik toen gezworen heb naar Lourdes te zullen fietsen. En kijk, het is zover. Ik ben al een heel jaar aan het trainen en dat in combinatie met gezonder leven deed me al 20 kilo afvallen. We zijn er klaar voor.’

Ook Ivan Vernimmen fietst mee. ‘Ik werd getroffen door prostaatkanker, maar ben hersteld’, zegt hij.

Ook de jonge Laura, dochter van Geert Hendrikx, rijdt mee. Zij lijdt aan de ziekte van Addison, een nierziekte.

De heren rijden in 11 ritten naar Zuid-Frankrijk. ‘In een recreatief tempo, het uitrijden is al een overwinning op zich’, klinkt het.

Hun wedervaren is te volgen op een blog op www.wtc-lambroek.be.